Kuidas vältida külmetushaigusi? Tugev immuunsüsteem on kõige aluseks

Jaga artiklit
16.10.2018 |

Sügis-talvisel perioodil on lapsed haiged ja lasteaias-koolis ringlevad viirused. Kuidas saaks sel aastal teha nii, et need kimbutama ei pääseks? Pakume mõned kasulikud nõuanded, mis aitavad tervena püsida nii sinu lapsel kui ka kogu perel. Aga kui sa juba tead, et su laps saab haigustepuhangu ajal alati mõne viiruse, alusta juba sügise saabudes sellest, et Marsimehe multivitamiinid ja nendele lisaks immuunsüsteemi tugevdav PROimun siirup on abiks iga päev.

Haige laps teeb muret kogu perele. Ilmselt soovid teha kõik, mis võimalik, et seda vältida.

Üldteada tõed

Hügieen kõigepealt. Regulaarne kätepesemine on tervise aluseks. Lisaks on hea hoida väljaspool kodu kaasas väikest desifitseerija pudelikest või pakikest desinfitseerivate salvrättidega, mida kindlasti enne söömist käte puhastamiseks kasutada. Paljud haigused algavad sellest, kui mustade kätega nägu puutuda – seda saab regulaarse kätepesuga vältida.

Teine oluline asi on tervislik toitumine. Viis portsjonit aed- ja puuvilju iga päev aitavad varustada organismi vajalike vitamiinide ja mineraaltoitainetega. Nii püsib immuunsüsteem tugevana. Eriti väärtuslikud on puu- ja köögiviljad just siis, kui need on värsked ehk siis sügisel. Talvel ja kevadel, kui köögiviljade vitamiinivarud on kahanenud, aga ka siis, kui laps lihtsalt ei söö nii, nagu sina sooviksid, on abiks Marsimehe multivitamiinid, mis sisaldavad vajalikke vitamiine ja mineraaltoitaineid soovituslikus päevases koguses. Marsimehe Gummi BoneActive, Marsimehe Gummi punase päevakübaraga, Marsimehe Imunactiv vitamiinid ja Marsimehe vitamiinid inuliiniga on saadaval enamikus apteekides üle Eesti.

Tervise ja immuunsuse seisukohast on äärmiselt oluline D-vitamiin, mida meie geograafilises asukohas inimestel napib. Seda saab toidust vaid väikesel määral. Peamiseks allikaks on otsene päikesekiirgus, kuid ka seda ei saa me kaugeltki piisavalt. Seetõttu soovitatakse enamasti D-vitamiini toidulisandina juurde võtta. Walmarki tootevalikus on populaarne D-vitamiini preparaat Mega Vitamin D, mis on saadaval nii kapslitena kui ka mugavalt suhu pihustatava sprei kujul. 2000IU kapslid sobivad alates 3. eluaastast ja täiskasvanutele, sprei aga 1 aasta vanusest ja täiskasvanutele.

Viirushaiguste vältimine:
  • Soe dušš või vann eukalüptiõliga
  • Saun
  • Piisav uni
  • Regulaarne liikumine, eriti hästi karastab ujumine
  • Sagedane tubade õhutamine
  • Stressi vähendamine
 

Mida paljud aga ei tea

“Seedeelundkonnal on samuti oluline roll haiguste vastu võitlemisel. Ligemale 70% immuunsüsteemi rakkudest paikneb soolestikus. Soolestiku tasakaalu häirib aga muuhulgas liigne suhkrutarbimine, seetõttu on tugeva immuunsüsteemi huvides oluline rikastada oma toitu probiootikutega,” soovitab meditsiinidoktor Jan Boženský. Walmark MegaProbix 5 billion on hea abiline, mis tänu spetsiaalsele Probiocap tehnoloogiale sisaldab garanteeritult 5 miljardit elusat kasulikku probiootilist piimhappebakterit igas kapslis.

Õige temperatuuri reguleerimine on asi, milles paljud lapsevanemad eksivad. Emad kardavad, et laps külmetub ja seetõttu hoiavad kodus toad liiga soojana. Sellest pole aga abi. Liiga suur toa- ja välistemperatuuride vahe on pigem lapse organismile kurnav. Soovituslik on hoida toatemperatuur talvel 22 kraadi juures. Karastamine ja saun on aga sagedaste haigestumiste vastu võitlemisel abiks. Saunas perifeersed veresooned laienevad. Tänu sellele muutub keha hapnikuvarustus paremaks, lihased lõdvestuvad ja organismis vabaneb rohkem immunoglobuliine. „Regulaarsed saunakülastused sobivad ka väikestele lastele. Neile on sobiv madalama temperatuuriga saun ja kõigest kolmeks minutiks. Jahutamiseks sobib leige dušš,” selgitas dr. Boženský.

Kui soovid lapse immuunsüsteemi tugevdada, soovitame teha mõne kuuri Marsimehe PROimun siirupiga, mis aitab looduslike ekstraktidega aktiivselt ja intensiivselt (kuid samas õrnalt) lapse organismi tugevdada. Sellega võiks alustada kohe lasteaia- või kooliaasta algul, lisaks igapäevastele Marsimehe multivitamiinidele.

Kuidas võimalikult ruttu terveks saada?

Mida aga teha siis, kui haigus on juba käes? Oluline on tegutseda, et haigusest kiiresti võitu saada ja mitte lasta sellel süveneda ja krooniliseks muutuda. “Tähtis on olla voodirežiimil seni, kuni haigus on murtud – palju juua ja magada ning tarbida suuremas koguses immuunsüsteemi tugevdamiseks vajalikke vitamiine,” selgitasdr. Boženský.


Kui on vaja kiiresti ja akuutselt immuunsüsteemi tugevdada, on kohe esimestel haiguspäevadel abiks Marsimehe PROimun ACUTE. Tegemist on vees lahustatava pulbri portsjonpakikestega, mis sisaldavad suures annuses C-vitamiini ja tsinki, beetaglükaane, inuliini ja galakto-oligosahhariide ning leedrimarjade ekstrakti, mis tugevdavad lapse organismi ja aitavad haigusega võidelda. Leedrimarjade ekstrakt aitab leevendada külmetussümptomeid (köha). Vitamiin C ja tsink aitavad kaasa immuunsüsteemi normaalsele talitlusele. Rikastatud beetaglükaanidega pärmirakkudest (Saccharomyces cerevisiae). Inuliin ja galakto-oligosahhariidid on lahustuvad kiudained. Kõigil neil looduslikel komponentidel on oluline roll immuunsüsteemi tugevdamisel. Soovituslik annus on üks pakike päevas.

martians2018-proimun-acute-sachets-5-box-CZ-600x600.png

Podívejte se na další tipy na od pediatra

Napiš nám svůj příběh a získáš vzorek FUTURA 1-3 zdarma

Required form 'WriteYourStoryEE' does not exist.

Seotud artiklid lastearstilt

Täienda toiduvalikut hooajaliste puu- ja köögiviljadega. Värsked ja päikese käes kohalikult küpsenud viljad on parimad.

Loomulikult on puu ja köögiviljadel oluline koht meie söögilaual igal aastaajal. Eriti rikkalikud on aga need viljad, mis kohapeal just äsja valmis saanud. Need sisaldavad meie organismile vajalikke vitamiine ja mineraaltoitaineid kõige rohkem. Ja loomulikult on need ka palju maitsvamad kui talvel saadaolevad. Seega, nautigem!

Kuva rohkem

Liikumine on tervislik. Kuidas lapsi liikuma ja sporti tegema innustada?

Liikumine on tervislike eluviiside oluline osa. Missugune liikumine ja trenn on lapsele parim ning kuidas see mõjutab lapse tervist ja immuunsust? Erinevas vasuses lastele sobivad erinevad liikumis- ja spordivõimalused. Pakume järgnevalt head nõu, kuidas valida oma lapsele parimat.

Kuva rohkem